موزه ملی علوم و فناوری ایران به مناسبت روز جهانی موزهها، روز یکشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۵ میزبان نشستی تخصصی با عنوان «چالشها و فرصتها: ترویج علم و فناوری در زمان جنگهای مبتنی بر علم و فناوری» خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی موزه ملی علوم و فناوری ایران، این رویداد همزمان با روز جهانی موزهها و در راستای شعار امسال شورای بینالمللی موزهها «موزهها؛ پیونددهنده جهانی گسسته» با حضور رئیس ایکوم ایران و جمعی از صاحبنظران و اساتید و در هفت محور برگزار میشود.
براساس این گزارش، این نشست با هدف واکاوی نقش مروجان و موزههای علم در بحران اعتماد عمومی در هفت محور با حضور و سخنرانی سیفاله جلیلی، رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران، منیر خلقی، رئیس ایکوم ایران؛ سید احمد محیططباطبایی، رئیس انجمن ملی موزههای ایران؛ سید محمد بهشتی، رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، اکرم قدیمی؛ رئیس انجمن ترویج علم ایران؛ زهرا اجاق، رئیس پژوهشکده مطالعات و ارتباطات علم پژوهشگاه علوم انسانی، مهرداد حسن بیگی، استاد پژوهشکده فلسفه و حکمت دانشگاه تهران، نسترن شجاعی کاوه، عضو هیئت اجرای ایکوم ایران و سحر احمدی زاده، رئیس گروه علوم طبیعی کمیسیون ملی یونسکوی ایران روز یکشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۵ از ساعت ۱۰:۰۰ تا 12:30 در محل موزه ملی علوم و فناوری ایران واقع در تهران، اتوبان حقانی شرق، ورودی کتابخانه ملی، میدان قلم، بلوار دکتر حبیبی برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است محورهای اصلی نشست عبارتند از:
- اعتماد به علم و فناوری: بحران یا فرصت
- ترویج علم برای عموم در شرایط بحران فناورانه
- کودک و نوجوان؛ نسلی که در میدان جنگ علمی رشد میکند
- ابعاد اجتماعی، فرهنگی و روانشناختی
- آیندهپژوهی و سناریونویسی
- سیاستگذاری، برنامهریزی و مدیریت بحران علمی
- اخلاق در ترویج علم زمان جنگ
گفتنی است این نشست برای پژوهشگران ترویج علم، مدیران و کارشناسان موزههای علم، فعالان آموزشی و رسانهای، دانشجویان و علاقهمندان به حوزه علم و فناوری مناسب بوده و حضور برای علاقهمندان و عموم آزاد است. همچنین، در پایان نشست پنل گفتوگوی تخصصی با حضور جمعی از سخنرانان برگزار خواهد شد.
علاقهمندان برای شرکت در این نشست تخصصی و همچنین کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به سایت موزه به آدرس https://www.inmost.ir/ مراجعه کنند و یا با شمارههای روابط عمومی ۰۲۱۸۸۲۰۳۵۳۰ – ۰۹۱۹۸۹۶۲۰۰۷ -۰۹۱۹۸۹۶۲۰۰۸ تماس بگیرند.
دیدگاهتان را بنویسید