روابط عمومی موزه ملی علوم و فناوری ایران در محور عمومی و گروه پژوهشگاهها و پارکهای علم و فناوری کشور در دو شاخص «تبلیغات و انتشارات در راستای مدیریت سبز» و «اطلاعرسانی و ارتباط با رسانهها» با رای هیات داوران به ترتیب حائز رتبه دوم و سوم جشنواره روابط عمومیهای برتر دانشگاهها، مراکز پژوهشی و فناوری کشور شد.
به گزارش روابط عمومی موزه ملی علوم و فناوری ایران، در نخستین جشنواره روابط عمومیهای برتر دانشگاهها، مراکز پژوهشی و فناوری کشور که با حضور دکتر غلامی، وزیر عتف، جمعی از معاونان این وزارتخانه، دکتر خانیکی، و دکتر افخمی اساتید دانشگاه علامه طباطبایی و حضور ویدیو کنفرانسی مدیران روابط عمومیهای دانشگاهها، مراکز آموزش عالی و پارکهای علم و فناوری کشور برگزار شد، روابط عمومی موزه ملی علوم و فناوری ایران با رای داوران این مراسم متشکل از اساتید برجسته ارتباطات همچون دکتر افخمی، دکتر خانیکی، دکتر عبدالهی نژاد و دکتر زارعیان، در جمع روابط عمومیهای برگزیده این جشنواره قرار گرفت.
در این جشنواره، ابتدا دکتر عبدالهی نژاد، مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص جشنواره و اقدامات انجام شده در راستای برگزاری این جشنواره گزارش کوتاهی ارائه داد.
در ادامه دکتر هادی خانیکی، عضو هیأت علمی و مدیرگروه ارتباطات دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی تهران در خصوص نقش جدید روابط عمومیها در زمان کرونا سخنرانی کرد. سپس جمعی از مدیران روابط عمومی دانشگاههای کشور به صورت ویدیو کنفرانس نظرات و اقدامات انجام شده توضیحاتی ارائه کردند.
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان سخنران بعدی این مراسم بود که به نقش روابط عمومیها در دوران کرونا و همچنین جایگاه و اهمیت بالای این بخش در سازمانها و مراکز آموزش عالی اشاره کرد.
دکتر حسین علی افخمی به عنوان رئیس هیأت داوران این جشنواره نیز به عنوان سخران آخر با خواندن بیانیه هیأت داوران و تقدیر از تلاش تمام پرسنل روابط عمومیهای حاضر سخنان خود را به پایان رساند.
در ادامه جوایز برگزیدگان در بخشهای مختلف به مدیران روابط عمومی اهدا شد.
جعفرینژاد، رئیس دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی علوم و فناوری ایران، در حاشیه این مراسم ضمن تبریک این موفقیت به همکاران روابط عمومی موزه اظهار داشت: موزه ملی علوم و فناوری ایران در راستای ترویج و عمومیسازی علم و حضور سالانه بیش از ۴۰ هزار مخاطب در این مجموعه، با توجه به شرایط بحرانی کرونا در ایران و در نتیجه بسته شدن بخش نمایشگاهی موزه، شروع به تغییر ساختار فعالیتهای روابط عمومی در بستر فضای مجازی کرد تا بتواند ارتباط خود را با مخاطبان و علاقهمندان حوزه علم و فناوری حفظ کند.
وی این موفقیت را مرهون نگاه مثبت ریاست مجموعه، جناب آقای دکتر جلیلی به مجموعه واحد روابط عمومی و لزوم تقویت این بخش و همچنین همکاری و مشارکت بخشهای مختلف موزه با واحد روابط عمومی دانست و گفت: جا دارد از زحمات دکتر عبدالهی نژاد، مدیرکل روابط عمومی عتف، دبیرخانه جشنواره و داوران این مراسم به ویژه آقایان دکتر خانیکی و افخمی که از اساتید برجسته حوزه ارتباطات نهایت تقدیر و سپاس خود را بیان کنم و امیدوارم این موفقیتها با تلاش همکارانم در حوزه روابط عمومی ادامه داشته باشد.
شایان ذکر است، جشنواره یاد شده که به همت اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با حضور وزیر علوم برگزار شد در ۲ محور ویژه و عمومی اقدام به بررسی عملکرد روابط عمومیهای سازمانهای تابعه وزارت علوم در سالهای ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ کرده بود.
محورهای ویژه این جشنواره که با محوریت «دانشگاه سبز، روابط عمومی سبز» برگزار میشد، «مدیریت سبز و مصرف بهینه منابع» و «مسئولیت اجتماعی» بود. همچنین محورهای عمومی جشنواره روابط عمومیهای برتر دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری کشور به اطلاعرسانی و ارتباط با رسانهها، تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز و روابط عمومی الکترونیک اختصاص داشت.
دیدگاهتان را بنویسید